Υπάρχουν τρόφιμα χωρίς θερμίδες;

Η Vegan Diet – Ένας πλήρης οδηγός για αρχάριους
15/09/2018

Πόσες φορές έχεις σκεφτεί  ότι  θα ήθελες  να τρως τα πάντα και να μην παίρνεις ούτε θερμίδα αλλά ούτε και γραμμάριο; Ιδανικό ακούγεται, όμως στη πραγματική ζωή, ο καλύτερος τρόπος για να έχεις και να συντηρείς ένα ιδανικό βάρος, δεν είναι τίποτα άλλο παρά η ένταξη ενός υγιεινού τύπου διατροφής με κάποιες μικρές και αθώες ατασθαλίες ανά διαστήματα. Πιθανόν να έχεις ακούσει πως υπαρχουν τρόφιμα χωρίς θερμίδες και αυτά μπορείς να τα καταναλώνεις απεριόριστα. Η αλήθεια όμως είναι ότι όλα τα τρόφιμα έχουν θερμίδες. Το μόνο που δεν έχει θερμίδες είναι το νερό. Υπάρχουν κάποια τρόφιμα που έχουν πολύ λίγες θερμίδες σε σχέση με τα υπόλοιπα επομένως αυτά μπορούμε να τα καταναλώνουμε σχετικά ελεύθερα.  Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε νερό και φυτικές ίνες και περιέχουν συνήθως ελάχισοτυς υδατάνθρακες. Αυτός είναι ο λόγος που έχουν αρκετά χαμηλές θερμίδες. Σε γενικές γραμμές τα τρόφιμα με ελάχιστες θερμίδες τα λαχανικά, το ζελέ και τα ασπράδια. Τα οποία δεν συνίσταται να καταναλώνονται σαν κυρίως γεύμα αλλά σαν έξτρα διότι μας χορταίνουν με ελάχιστες θερμίδες.

 

Μαρούλι – 9 θερμίδες/100 gr

Ότι σαλάτα ανακατέψεις πάντα υπάρχει λίγο μαρούλι, καλά- καλά εκτός από τη χωριάτικη! Αν θες, ακόμη κι εκεί μπορείς να προσθέσεις! Πλούσια περιεκτικότητα σε νερό οπότε δεν επιβαρύνει τον οργανισμό αντιθέτως τον βοηθά πολλαπλά παρέχοντας του βιταμίνες και φυτικές ίνες και θρεπτικά στοιχεία που τον κρατούν χορτάτο για πολύ περισσότερο!

 

Αγγούρι 7 θερμίδες/ 100 γρ

Πλούσιο σε νερό , βοηθά στην σωστή ενυδάτωση του οργανισμού και στην αποβολή των άχρηστων τοξινών !

 

Καφές 0,5 θερμίδες/ κούπα

Ο καφές απο μόνος του έχει μηδενικές θερμίδες. Αυτό που ανεβάζει τις θερμίδες είναι φυσικά η ζάχαρη, το γάλα, οι σαντιγή και τα σιρόπια. Επομένως όσο πιο απλός είνια ο καφές σας τόσες λιγότερες θερμίδες παίρνετε.

 

Ζελέ 7 θερμίδες ανά μερίδα.

Το ζελέ αποτελεί μια δροσερή επιλογή πλούσια σε νερό. Ειδικά εάν φτιάξετε ζελέ χωρίς ζάχαρη, οι θερμίδες που θα πάρετε ανά μερίδα δεν ξεπερνούν τις 7.

 

Ασπράδια αυγού- 8 θερμίδες ανά ασπράδι

Όλες οι θερμίδες και το λίπος του αυγού βρίσκονται στον κρόκο του αυγού. Το ασπράδι αποτελεί εξαιρετική πηγή πρωτείνης χωρίς καθόλου λίπος και υδατάνθρακες.

 

Λεμόνια – 3 θερμίδες/φέτα

Πλούσιο σε βιταμίνη C και με τόσες λίγες θερμίδες τις καις, πριν καν τις πάρεις! Το λεμόνι μπορεί να δώσει ευχάριστη γεύση στο φαγητό μας αντικαθιστώντας κάλλιστα το αλάτι.

Τσάι – 2 θερμίδες/ κούπα 

Το τσάι όπως και όλα τα αφεψίματα δεν έχουν σχεδόν καθόλου θερμίδες.  Μάλιστα έρευνες έχουν δείξει ότι καταναλώνοντας πράσινό τσάι σε ποσότητες 3-4 κούπες την ημέρα βοηθά στην αύξηση του μεταβολισμού και των καυσεων.

 

Σέλινο- 2 θερμίδες/στικ σελίνου

Το μεγαλύτερο μέρος του αποτελείται από νερό, άρα και θα φας και θα κάψεις θερμίδες και θα ενυδατωθείς εμμέσως!

 

Κουνουπίδι – 3 θερμίδες/κεφαλή

77%  της  αναγκαίας ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης  C καλύπτει μία μερίδα κουνουπιδιού πέραν των άλλων πολύτιμων βιταμινών που περιέχει. Η βιταμίνη C βοηθά σε μεγάλο βαθμό στη ρύθμιση του μεταβολισμού, που σημαίνει περισσότερες καύσεις!

 

Γαλοπούλα (αλλαντικό) – 20 θερμίδες/ φέτα

Βραστή ή καπνιστή η γαλοπούλα έχει πολύ λίγες θερμίδες και πολύ μεγάλη ποσότητα πρωτείνης. Είναι ιδανική σαν αλμυρό σνακ αλλά και για άτομα τα οποία γυμνάζονται.

 

Γάλα 0% – 70 θερμίδες ανά ποτήρι 

Ακούγονται λίγες οι θερμίδες όμως καλό είναι να μην καταναλώνουμε γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά διότι δεν παίρνουμε τις λιποδιαλυτές βιταμίνες που βρίσκονται στο λίπος.

 

Γάλα καρύδας – 20 θερμίδες / 100 ml

To γάλα καρύδας είναι το πιο χαμηλό θερμιδικά από τα υπόλοιπα φυτικά γάλατα. Είναι κατάλληλο για vegan άτομα, αλλά και για άτομα που έχουν δυσανεξία στη λακτόζη.

 

Γάλα αμυγδάλου – 24 θερμίδες / 100 ml

Επίσης φυτικό γάλα με ελάχιστες θερμίδες και ελαφριά γεύση. Αποτελέι καλή επιλογή για νηστεία και άτομα που δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά. Προσοχή μόνο, διότι στο εμπόριο υπάρχει γάλα αμυγδάλου σοκολατούχο και με ζάχαρη, τα οποία έχουν ακριβώς τις διπλάσιες θερμίδες σε σχέση με το απλό.

 

Ρυζογκοφρέτες – 24 θερμίδες/ ρυζογκοφρέτα

Οι ρυζογκοφρέτες είναι διογκωμένο ρύζι. Έχουν σχετικά λίγες θερμίδες. Χρειάζεται προσοχή όμως διότι επειδή είναι πολύ ελαφριές καταναλώνονται σχετικά εύκολα και μπορεί τελικά να ξεφεύγουμε στις θερμίδες.

 

Καρπούζι – 50 θερμίδες / λεπτή φέτα

Οι γνώμες διίστανται για το καρπούζι αν τελικά παχαίνει ή όχι. Η απάντηση είναι ότι το καρπούζι έχει περισσότερο νερό ανά σε ίσες ποσότητες από τα υπόλοιπα φρούτα άρα και λιγότερες θερμίδες σε ίσες ποσότητες. Το καρπούζι λοιπόν επειδή είναι ένα δροσερό φρούτο το καταναλώνουμε πολλές φορές σε μεγάλες ποσότητες. Επομένως αυτό που παχαίνει στο καρπούζι είναι η ποσότητα που θα καταναλώσουμε.

 

Σπιτικό ποπ κορν- 25 θερμίδες ανα φλιτζάνι

Το καλαμπόκι έχει λίγες θερμίδες. Πόσο μάλλον όταν γίνεται ποπ κορν και διογκώνεται. Εαν καταφέρετε να το φτιάξετε με ελάχιστο βούτυρο οι θερμίδες δεν ξεπερνούν τις 25 ανά φλιτζάνι

 

 Μπρόκολο – 33 θερμίδες μόνο / 100gr

Πλούσιο σε βιταμίνη  C, φυτικέ ίνες και βιταμίνης Κ και το καλύτερο όλων: έχει αντικαρκινικές ιδιότητες.

 

Αναψυκτικά light και zero – 2 θερμίδες/ κουτάκι 330 ml

Δεν έχουν θερμίδες δεν έχουν ζάχαρη αλλά αυτό δε σημαίνει ότι μπορούμε να τα καταναλώνουμε απεριόριστα. Σχετίζονται  με δυσκοιλιότητα, κατακράτηση και αρκετές μελέτες  δείχνουν για την ασπαρτάμη ότι μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους σε ορισμένους ανθρώπους. Πάντως σε σχέση με το να καταναλώστετε αναψυκτικό με ζάχαρη ειδικά αν είστε σε δίαιτα είναι καλύτερη επιλογή.

 

Σκόρδο -49 θερμίδες/100gr

Μία σκελίδα είναι αρκετή!Iδανικό για τα φαγητά μας γιατί τους δίνει ιδιαίτερη νοστιμιά , πολλά τα οφέλη για τον οργανισμό μας με κύριο την αντικαρκινική του ιδιότητα.

 

Κάρδαμο– 4 θερμίδες / ¼ δέσμης

Θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως φάρμακο. Δυο πράγματα θα σας πω και βάλε τα καλά στο μυαλό σου πριν αρνηθείς να το βάλεις στο φαγητό σου,: βιταμίνη Κ για την υγεία των οστών μας και βιταμίνη Α για την υγεία των ματιών μας!

 

Γκρέιπφρουτ- 24 θερμίδες / ½ φρούτο

Ξέρω είναι πικρό, ναι ναι πολύ πικρό! Είναι όμως πιο πολύ θρεπτικο!Θεωρείται από τα τρόφιμα που ενεργοποιούν το μεταβολισμό , είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και βοηθά σε μεγάλο βαθμό στη ρύθμιση του βάρους.

 

Φασολάκια – 24 θερμίδες/100gr

Πλούσια σε βιταμίνες και πρωτεΐνη , βοηθούν στη ρύθμιση του γλυκογόνου στο αίμα ,έχουν βιταμίνες και μέταλλα και υπόσχονται επίπεδη κοιλιά!

 

 

Με λίγα λόγια λοιπόν, καταλαβαίνουμε ότι όλα τα τρόφιμα έχουν τις  θερμίδες τους. Παρόλα αυτά πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι ένας άντρας χρειάζεται περίπου 2000 θερμίδες την ημέρα για να διατηρηθεί και μία γυναίκα περίπου 1500. Επομένως οι παραπάνω θερμίδες είναι απειροελάχιστες για μπροστά στις συνολικές θερμίδες που χρειαζόμαστε. Επίσης τα οφέλη όμως που παίρνουμε από κάποια, αντισταθμίζουν τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε.

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος