Τροφές που πρέπει να έχεις πάντα στο σπίτι για μια υγιεινή διατροφή

Η διατροφή μας τις μέρες του καύσωνα
28/08/2021
Πόσο βοηθητική είναι η λίστα για τα ψώνια;
25/09/2021

Η εποχή του καλοκαιριού έφτασε στο τέλος της κι έτσι πολλοί είναι αυτοί που θα αναζητήσουν τρόπους να υιοθετήσουν μια υγιεινή διατροφή που θα τους βελτιώσει το επίπεδο υγείας, αλλά θα κάνει και τα περιττά κιλά να εξαφανιστούν!

Γι’ αυτό λοιπόν συγκεντρώσαμε τις τροφές που πρέπει να υπάρχουν στην κουζίνα σου αν θέλεις κι εσύ να ακολουθήσεις μια ισορροπημένη διατροφή και να ξεχάσεις τις ατασθαλίες του καλοκαιριού.

Ελαιόλαδο: Πρόκειται για μια φυσική υπερτροφή, είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, βιταμίνη Ε και αντιοξειδωτικές ουσίες. Μελέτες έχουν δείξει πως συμβάλλει στην λειτουργία της καρδιάς και στην αντιμετώπιση της υπέρτασης. Παράλληλα, διατηρεί τα επίπεδα χοληστερίνης σε φυσιολογικές τιμές. Συστήνεται συνήθως η κατανάλωση έως 2 κουταλιές σούπας ωμό ελαιόλαδο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη μαγειρική αντί για βούτυρο η μαργαρίνη.

Ξηροί καρποί: Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες, βιταμίνες και μπορούμε εύκολα να τα συνδυάσουμε με κάποιο φρούτο και να τους εντάξουμε σε κάποιο σνακ της ημέρας μας. Συστήνεται συνήθως η κατανάλωση 6-10 τεμαχίων/ ημέρα.

Φρούτα και λαχανικά: Υγιεινή διατροφή χωρίς φρούτα δε γίνεται! Τα φρούτα είναι αυτά που μας βοηθούν να ελέγξουμε την πείνα μας, μας δίνουν ενέργεια και προσφέρουν στον οργανισμό τα σάκχαρα που χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά.

Εξίσου σημαντικά και τα λαχανικά που μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις σε όλες τις συνταγές σου και να τα καταναλώσεις οποιαδήποτε ώρα της ημέρας το επιθυμείς. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και ταυτόχρονα οι θερμίδες που περιέχουν ελάχιστες.

Όσπρια: Στα όσπρια ανήκουν τα ρεβίθια, οι φακές, τα φασόλια και άλλα. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε καλά λιπαρά, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες και γι’αυτό προκαλούν το αίσθημα του κορεσμού. Όταν μάλιστα τα καταναλώνουμε με υδατάνθρακες ενισχύουμε το μεταβολισμό μας!

Αυγά: Πρόκειται για ένα τρόφιμο, το οποίο είναι ευρέως γνωστό το πόσο ευεργετικό έιναι  για τον οργανισμό μας. Περιέχει καλά λιπαρά, υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη και βιταμίνες όπως Α και D, ενώ είναι επίσης πλούσιο σε φώσφορο, ασβέστιο και σίδηρο. Η κατανάλωση του μπορεί να γίνει οποιαδήποτε μορφή της ημέρας και να βοηθήσει στον κορεσμό. Ακόμη, μπορεί να συνδυαστεί με ευκολία με πληθώρα τροφίμων.

Πουλερικά/Ψάρι: Βοηθούν στην υιοθέτηση μιας υγιούς και ισορροπημένης διατροφής. Όταν τα συνδυάζουμε με σαλάτα μας χορταίνουν και συνεισφέρουν στη μείωση του λίπους.

Όπως καταλαβαίνουμε, δεν είναι εφικτό να έχουμε μόνο τα υγιεινά αυτά τρόφιμα στο σπίτι, αλλά είναι ζωτικής σημασίας να τα προτιμάμε και να περιορίζουμε την αγορά των λιγότερο ποιοτικά τροφίμων.