Συμβουλές ενάντια στο σπλαχνικό λίπος

Vegan διατροφή και πιθανές ελλείψεις
08/10/2019
Τα οφέλη του κουρκουμά στον οργανισμό μας
10/10/2019

Το σπλαχνικό ή κοιλιακό λίπος ,είναι το λίπος που αποθηκεύεται στην περιοχή της κοιλιάς και περιβάλλει τα εσωτερικά μας όργανα. Όλοι οι άνθρωποι εμφανίζουν μια ποσότητα κοιλιακού λίπους και ειδικά όσοι κάνουν καθιστική ζωή. Το κοιλιακό λίπος διαφέρει από το υποδόριο λίπος, το οποίο βρίσκεται κάτω από το δέρμα μας και μπορούμε εύκολα να το “τσιμπήσουμε”.

Άτομα με ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες έτοιμων και λιπαρών τροφών είναι σίγουρο ότι θα εμφανίσουν περισσότερο σπλαχνικό λίπος. Αλλά και το άγχος και το στρες φαίνεται να συμβάλλουν στο σχηματισμό κοιλιακού λίπους.

Υπάρχουν όμως κάποια μυστικά που μπορούμε να ακολουθήσουμε και μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του ποσοστού συγκέντρωσης του σπλαχνικού λίπους. Συγκεκριμένα συστήνεται:

  • Κατανάλωση ψαριών 2-3 φορές την εβδομάδα. Τα ψάρια είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα τα οποία βελτιώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη και προάγουν την ενδυνάμωση των μυών προκαλώντας έτσι μείωση του λίπους.
  • Κατανάλωση οσπρίων 1-2φορές την εβδομάδα. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνη και διατηρούν χαμηλά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.
  • Προσοχή στην κατανάλωση υδατανθράκων και προτίμηση στα προϊόντα ολικής αλέσεως καθώς φέρουν και μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών.
  • Καθημερινή κατανάλωση τριών μερίδων γαλακτοκομικών με μειωμένα λιπαρά, καθώς έρευνες έχουν δείξει ότι συμβάλλουν στη μείωση του σπλαχνικού λίπους.
  • Κατανάλωση άφθονων υγρών με προτίμηση στο πράσινο τσάι, το οποίο είναι πλούσιο σε κατεχίνες, φυσικά αντιοξειδωτικά που ενισχύουν το μεταβολισμό και συμβάλλουν εξίσου στη μείωση του κοιλιακού λίπους.

Ένα εξίσου σημαντικό μυστικό για την καταπολέμηση του κοιλιακού λίπους ,είναι ο καλός και επαρκής ύπνος. Έλλειψη ύπνου οδηγεί σε έκκριση κορτιζόλης ,ενώ ενισχύει και την παραγωγή γκρελίνης, ορμόνης που μας ανοίγει την όρεξη.

Χρόνιο άγχος και στρες μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση στα επίπεδα κοιλιακού λίπους καθώς προκαλούν αύξηση στα επίπεδα κορτιζόλης, η οποία δίνει σήμα στο σώμα να μεταφέρει λίπος και από άλλα τμήματά του στην κοιλιά.

Τέλος, συστήνεται φυσική δραστηριότητα τουλάχιστον 30 λεπτά ημερησίως. Λίγα λεπτά δυναμικό περπάτημα αμέσως μετά το γεύμα μπορεί να ρυθμίσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα χωρίς να υπάρχουν ανεπιθύμητες αυξομειώσεις.

Καθώς αυξημένα επίπεδα σπλαχνικού λίπους σχετίζονται άμεσα με καρδιαγγειακά νοσήματα, εμφάνιση διαβήτη τύπου 2, αύξηση αρτηριακής πίεσης κλπ, κρίνεται απαραίτητο να υιοθετήσουμε έστω κάποιες από τις παραπάνω συνήθειες που θα αποτελέσουν συμμάχους στη διατήρηση της υγείας μας και στην προστασία του οργανισμού μας από ανεπιθύμητες παθολογικές καταστάσεις.

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος