Σεροτονίνη: Τα 7 τρόφιμα που ανεβάζουν τη διάθεση

Υπάρχουν τρόφιμα χωρίς θερμίδες;
07/10/2018
Πίνω πολύ καφέ, είναι κακό;
06/01/2019

Θέλετε να ανεβάσετε τη διάθεση σας με την κατανάλωση μιας αγαπημένης τροφής. Το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό είναι κάποιο σοκολατένιο σνακ, κάποιο λαχταριστό κομμάτι κέικ, κάποιο μπισκότο, μια πάστα, ή πατατάκια και γαριδάκια. Σωστά; Θεωρούμε ότι αυτές οι ανθυγιεινές και επεξεργασμένες τροφές θα μας κάνουν να νιώσουμε καλύτερα. Βέβαια και θα το κάνουν, όμως η ευχαρίστηση αυτή είναι βραχύχρονη, καθώς οι τύψεις ότι χαλάσαμε τη δίαιτά μας, αλλά και η άμεση πείνα που θα νιώσουμε (αφού οι τροφές αυτές είναι απλά κενές θερμίδες που δεν μας προσφέρουν τίποτα θρεπτικό), θα μας ρίξουν την όρεξη, όσο γρήγορα μας την ανέβασαν.

Βασική ορμόνη για τη ρύθμιση τη διάθεσή μας είναι η σεροτονίνη, η οποία όταν ανιχνεύεται σε ικανοποιητικό ποσοστό στον οργανισμό μας, ρυθμίζει την καλή μας διάθεση, αποτρέποντας τυχόν ίχνη κατάθλιψης!

Η σεροτονίνη είναι μια πολύτιμη πρωτεϊνη για τον οργανισμό μας και αποτελείται από την τρυπτοφάνη (που είναι γνωστή για την ευεργετική της σημασία). Ποια είναι η λειτουργία της σεροτονίνης; Είναι νευροδιαβιβαστής του εγκεφάλου μας και η έλλειψή της προκαλεί σειρά ασθενειών όπως η κατάθλιψη, η διπολική διαταραχή , το άγχος, ο θυμός, ακόμα και ημικρανίες.

Η σεροτονίνη λοιπόν, ανεβάζει τη διάθεση μας για επικοινωνία, ύπνο, σεξ, αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματός μας, βοηθά σημαντικά στη ρύθμιση του βάρους μας και τέλος μας δημιουργεί χαλαρή διάθεση και μας ηρεμεί.

Υπάρχουν  φυσικές τροφές που ανεβάζουν τη διάθεσή μας και κατ’επέκταση τη σεροτονίνη στον οργανισμό μας.

7 βασικές  τροφές με σεροτονίνη είναι:

  • Μπανάνα
  • Ανανάς
  • Ντομάτες
  • Ακτινίδια
  • Καρύδια πεκάν
  • Δαμάσκηνα
  • Καρύδια

 

 

Οι παραπάνω τροφές, αποδεδειγμένα ενισχύουν τη σεροτονίνη μας, σε βάθος χρόνου κατανάλωσης. Προσπαθήστε όσο μπορείτε να τις εντάξετε στη διατροφή σας και θα δείτε ότι η διάθεσή σας θα είναι πολύ καλύτερη και η αισιοδοξία σας, περισσότερη!

Τέλος, υπάρχουν και άλλες πρακτικές ή δραστηριότητες που προκαλούν  αύξηση της σεροτονίνης. Τέτοιες είναι: ένα ζεστό και χαλαρωτικό ντουζ, η έκθεσή σας στον ήλιο, ένας μακρύς περίπατος στη φύση, ακόμη κι ένα άθλημα ή δραστηριότητα υψηλής έντασης. Βρείτε το δικό σας τρόπο, και σε συνδυασμό με τις τροφές που προαναφέραμε, εκτοξεύστε την ορμόνη αυτή στα ύψη!

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος