Παχαίνει τελικά το σούσι;

Ύπνος και απώλεια βάρους
25/08/2019
Κατανοώντας τις διατροφικές ετικέτες
30/09/2019

Κάνετε διατροφή, δεκτό. Θέλετε όμως να φάτε και το σούσι σας, καθότι είστε λάτρεις της ασιατικής κουζίνας! Κι εδώ είναι που αναρωτιέστε: να φάω τελικά σούσι ή όχι; Είναι εντέλει καλή επιλογή για δίαιτα ή θα επιβραδύνει  τη διαδικασία απώλειας βάρους που έχετε θέσει ως στόχο;

Είναι ευρέως διαδεδομένη η άποψη ότι η ασιατική κουζίνα, λόγω της ιδιαίτερης χρήσης πολλών λαχανικών, είναι κατάλληλη για δίαιτα. Εμείς πάλι, θα σας προτείναμε καθώς διαβάζετε το μενού να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς υπάρχουν πολλές  «παχυντικές παγίδες». Τι εννοούμε; Δείτε παρακάτω:

Τελικά παχαίνει το σούσι; Αν ναι, να φάω καλύτερα κινέζικο; Δείτε κάποιες συμβουλές παρακάτω:

  • Κανόνας Νο1: Καλύτερα να προτιμήσετε σούσι! Το σούσι που προέρχεται από αποφλοιωμένο ρύζι, όπως και τα βιετναμέζικα ρολά αλλά και το σασίμι, θεωρούνται από τις πιο υγιεινές επιλογές που υπάρχουν.
  • Κανόνας Νο2: Καλύτερα να αποφεύγετε οτιδήποτε τυλίγεται με ζύμη ή οτιδήποτε τηγανητό. Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, καλό είναι στον κατάλογο να μην επιλέγετε τροφές που συνοδεύονται από τον όρο «tempura», ο οποίος σημαίνει τηγανισμένο με κουρκούτι. Επίσης, ζητήστε από το σεφ να χρησιμοποιήσει με μέτρο το λάδι και να μη ρίξει καθόλου ζάχαρη (η ζάχαρη να ξέρετε ότι είναι χαρακτηριστικό της ασιατικής κουζίνας). Ακόμα πολύ βασικό είναι να αποφεύγετε και τις μελιτζάνες, οι οποίες απορροφούν από τις λιπαρές σάλτσες πολλές θερμίδες.
  • Κανόνας Νο3: Ξεκινήστε να γευματίζετε με σούπα! Κάποιες κορυφαίες επιλογές είναι η η γλυκόξινη, η miso και η won ton soup. Ταυτόχρονα, καλές επιλογές είναι και οι σαλάτες, το βραστό σπανάκι, η σαλάτα με φύκια και φυσικά το τόφού.
  • Κανόνας Νο4: Τέλος και πολύ βασικό είναι να διαλέξετε το σωστό κυρίως πιάτο σας. Καλύτερες επιλογές αποτελούν τα πιάτα με λαχανικά, τοφού, μοσχάρι ή κοτόπουλο. Επίσης, μπορείτε αν δεν το παρακάνετε με τη σάλτσα, να φάτε μοσχάρι ή κοτόπουλο με teriyaki ή ανάμεικτα λαχανικά με σκόρδο.

Συνοψίζοντας, προσέχοντας τις επιλογές σας, μπορείτε άνετα να απολαύσετε το αγαπημένο σας σούσι χωρίς τύψεις! Καλή όρεξη λοιπόν!

 

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος