Όλη η αλήθεια για τα χάπια αδυνατίσματος

Ο μύθος για το βραδινό φαγητό
30/10/2019
Μαγνήσιο: οφέλη και που θα το βρείτε
11/11/2019

Έρχεται η ώρα που παίρνεις την απόφαση να επισκεφτείς κάποιον ειδικό, με στόχο να απαλλαχτείς από τα περιττά κιλά. Οι περισσότεροι στοχεύουν σε μια γρήγορη απώλεια βάρους και ιδανικά χωρίς κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια. Ωστόσο, για την επίτευξη του στόχου, αυτό που τελικά χρειάζεται είναι μια πιο ισορροπημένη διατροφή σε συνδυασμό με γυμναστική. Και τότε βλέπεις στην τηλεόραση, διαφήμιση για χάπια αδυνατίσματος, που υπόσχονται απώλεια κιλών γρήγορα και απλά, χωρίς στερήσεις και κόπο. Τι ισχύει όμως πραγματικά;

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν μυστικά και μαγικά χάπια που μας προσφέρουν γρήγορη απώλεια βάρους και καύση λίπους. Για να καταφέρουμε να φτάσουμε στο στόχο μας πρέπει να αλλάξουμε τις συνήθειές μας σε σχέση με το φαγητό, να γίνουμε πιο δραστήριοι και να έχουμε ένα αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας καθημερινά, δηλαδή να μην καταναλώνουμε παραπάνω θερμίδες από αυτές που «καίει» ο οργανισμός μας.

Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι φαίνεται να προτιμούν τη χρήση αδυνατιστικών σκευασμάτων, καθώς θεωρούν ότι είναι απόλυτα φυσικά, ασφαλή αλλά και επειδή πωλούνται στα φαρμακεία ενώ ταυτόχρονα μπορούμε να τα προμηθευτούμε εύκολα και από το διαδίκτυο. Επιπλέον, δε χρειάζεται συνταγή γιατρού για τη λήψη τους. Στην πραγματικότητα όμως δε γνωρίζουμε κατά πόσο όλα αυτά τα σκευάσματα ελέγχονται ενδελεχώς προτού κυκλοφορήσουν στην αγορά και πριν πάρουν αριθμό γνωστοποίησης –και όχι έγκριση- από τον ΕΟΦ. Επιπλέον, καθώς δεν είναι φάρμακα, δεν περνάνε από τους ίδιους αυστηρούς ελέγχους του ΕΟΦ. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ότι συμπυκνωμένα εκχυλίσματα πράσινου τσαγιού που χρησιμοποιούνται σε πολλά σκευάσματα ,σε μεγάλες συγκεντρώσεις, μπορεί να είναι ηπατοτοξικά.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αδυνατιστικών χαπιών είναι αυτά που περιέχουν καφεΐνη, εκχύλισμα από πράσινο τσάι, εκχύλισμα από το φυτό Garginia Cambogia, γλυκομαννάνη, CLA και πολλά άλλα ακόμα. Όλα τα παραπάνω δρουν με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • Μείωση της όρεξης με αποτέλεσμα την κατανάλωση λιγότερων θερμίδων
  • Μείωση της απορρόφησης θρεπτικών συστατικών
  • Ενίσχυση της διαδικασίας καύσης λίπους

Ωστόσο, ενώ φαίνεται ότι μπορούν να ενισχύσουν μια προσπάθεια απώλειας βάρους, η συνεισφορά τους είναι τόσο αμελητέα που δεν αξίζει τον κόπο να βάλουμε τον οργανισμό μας σε αυτή τη διαδικασία με αποτέλεσμα μόνο να τον επιβαρύνουμε και να τον βάλουμε σε κίνδυνο, ειδικά σε περίπτωση που προυπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας.

Επιπλέον, όπου ακούτε πολλές υποσχέσεις καλό είναι να κρατάτε μικρό καλάθι. Η καλύτερη συνταγή για μια μόνιμη απώλεια βάρους είναι η ισορροπημένη διατροφή και η γυμναστική . Αυτός ο συνδυασμός μπορεί από μόνος του να μας παρέχει ενέργεια, να ενεργοποιήσει τον μεταβολισμό μας ,να μας βοηθήσει να χάσουμε το περιττό λίπος αλλά και να διατηρήσουμε μια καλή υγεία.

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος