Φαγόπυρο

Ποιες τροφές να αποφεύγουμε να έχουμε στο ψυγείο μας;
19/02/2021
Τι να περιέχει ο μπουφές στο παιδικό πάρτι;
01/03/2021

Όταν αναφερόμαστε στο φαγόπυρο αναφερόμαστε σε ένα ψευδοδημητριακό με τριγωνικούς σπόρους το οποίο χρησιμοποιείται όπως και το σιτάρι. Οι σπόροι του είναι  βρώσιμοι και ιδιαίτερα πλούσιοι σε σύνθετους υδατάνθρακες.

Το φαγόπυρο καλλιεργήθηκε πρώτη φορά στη Νοτιοανατολική Ασία και από εκεί στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην υπόλοιπη Ασία και στην Ευρώπη. Το φυτό παράγει άνθη συνήθως λευκά από τα οποία παράγεται ένα σκουρόχρωμα μέλι.

Το φαγόπυρο έχει ιδιαίτερα μεγάλη διατροφική αξία. Πιο συγκεκριμένα 100γρ φαγόπυρο αποδίδουν 343kcal ενώ αποτελεί εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης  και φυτικών ινών (10γρ στα 100γρ). Επιπλέον ,φαίνεται να είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε μέταλλα όπως ο σίδηρος , ο ψευδάργυρος και το σελήνιο και φυσικά βιταμίνες κυρίως του συμπλέγματος Β. Επιπλέον δεν περιέχει γλουτένη με αποτέλεσμα να μπορεί να καταναλωθεί άφοβα από άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη.

Ας δούμε λοιπόν πως επιδρά το φαγόπυρο στην υγεία μας και ποια τα οφέλη του για τον οργανισμό μας.

Το φαγόπυρο καθώς είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε φυτικές ίνες βοηθάει στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και συγκεκριμένα φαίνεται να τα διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα. O χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης του λοιπόν αλλά και η ινοσιτόλη που περιέχεται στο φαγόπυρο η οποία επηρεάζει την ευαισθησία των κυττάρων στην ινσουλίνη το καθιστούν ιδανική τροφή και για όσους παρουσιάζουν Σακχαρώδη Διαβήτη.

Επιπλέον το φαγόπυρο περιέχει το αντιοξειδωτικό ρουτίνη η οποία βοηθάει στην καλή υγεία της καρδιάς καθώς προστατεύει από φλεγμονές και διατηρεί χαμηλά τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης. Επιπλέον η κατανάλωση του φαγόπυρου σχετίζεται με βελτιωμένο λιπιδαιμικό προφίλ καθώς συμβάλλει στη μείωση της ολικής και LDL χοληστερόλης ενώ ταυτόχρονα αυξάνει τα επίπεδα της HDL.

Το φαγόπυρο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες ,όπως η ρουτίνη που αναφέρθηκε παραπάνω , με αποτέλεσμα να συμβάλλει στην απομάκρυσνη των ελεύθερων ριζών που προκαλούν οξειδωτικό στρες στα κύτταρα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αισθανόμαστε πιο ενεργητικοί μέσα στην ημέρα ενώ παρουσιάζουμε μεγαλύτερη αντοχή και μετά την προπόνηση.

Το φαγόπυρο μπορεί να καταναλωθεί είτε ως συνοδευτικό σε κάποιο κρέας ,είτε να προστεθεί σε κάποια σαλάτα και αποτελεί εξαιρετικό συνδυασμό με όσπρια καθώς μας δίνει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Ενδείκνυται σε άτομα που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή ή σε άτομα που βρίσκονται σε περίοδο νηστείας και φυσικά σε άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη καθώς είναι ελεύθερο γλουτένης,.

Τι περιμένεις λοιπόν; Βάλτο στο πρόγραμμα διατροφής σου και απόλαυσε τα οφέλη που έχει να σου προσφέρει.