7 Μύθοι για τη διατροφή

Διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης
07/03/2016
Τα καλά και τα κακά λιπαρά
15/03/2016

 

Χρειάζεται να πίνεις 8 ποτήρια νερό ημερησίως

Οι ανάγκες σε νερό διαφέρουν ανάλογα με το φύλο, η φυσική δραστηριότητα, τα κιλά και την θερμοκρασία. Μεγάλη σημασία παίζουν και οι ποσότητες του νερού που λαμβάνονται από άλλα τρόφιμα, αλλά και άλλα ροφήματα. Ενδεικτικά ένας άνδρας 80 κιλά που γυμνάζεται χρειάζεται περισσότερο νερό από 8 ποτήρια. Αντίθετα,  μία γυναίκα 50 κιλά η οποία καταναλώνει πολλούς χυμούς και φρούτα, και δεν γυμνάζεται πιθανόν να έχει ανάγκη για λιγότερο νερό από 8 ποτήρια.

 

Οι θερμίδες το βράδυ μας παχαίνουν περισσότερο

Το θα παχύνουμε εξαρτάται από τις συνολικές θερμίδες που θα καταναλώσουμε και όχι την ώρα μέσα στην ημέρα.

 

Το μαύρο ψωμί έχει λιγότερες θερμίδες σε σχέση με το λευκό

Οι θερμίδες είναι οι ίδιες και στα 2 τρόφιμα. Η διαφορά τους είναι ότι το μαύρο ψωμί έχει περισσότερες φυτικές ίνες και αυτό βοηθά περισσότερο στο αισθημα του κορεσμού και τη λειτουργία του εντέρου.

 

Η φρουκτόζη δεν έχει θερμίδες

Η φρουκτόζη έχει πάνω κάτω τις ίδιες θερμίδες με τη ζάχαρη αλλά έχει πιο έντονη γεύση.

 

Η καστανή ζάχαρη έχει λιγότερες θερμίδες από τη λευκή.

Έχουν ακριβώς τις ίδιες θερμίδες η διαφορά τους είναι ότι η καστανή ζάαρη έχει περισσότερα ιχνοστοιχεία σε σχέση με τη λευκή.

 

Η παράλειψη του πρωινού γεύματος δημιουργεί αύξηση βάρους

Υπάρχουν πολλές έρευνες που δείχνουν ότι η παράλειψη του πρωινού σχετίζεται με την παχυσαρκία. Η θεωρία αυτή σχετίζεται με το γεγονός ότι όταν δεν καταναλώνεται πρωινό, καταναλώνονται παραπάνω θερμίδες στα υπόλοιπα γεύματα. Όταν όμως οι θερμίδες των υπολοίπων γευμάτων δεν ξεπερνούν το θερμιδικό ισοζύγιο τότε το βάρος σε καμία περίπτωση δεν αυξάνεται.

 

Ο Δείκτης Μάζας Σώματος είναι ο καλύτερος δείκτης υγείας και παχυσαρκίας

Ο ΔΜΣ υπολογίζεται μόνο από το βάρος και το ύψος και καθόλου από το σωματικό λίπος και τη μυική μάζα. Επομένως δεν ανταποκρίνεται καλά στους αθλητές οι οποίοι έχουν αυξημένη μυική μάζα.

 

Η καφεΐνη αφυδατώνει

Η καφεΐνη έχει διουρητικές ιδιότητες. Όμως σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο Bath το 2013, έδειξε ότι η κατανάλωση καφεΐνης από συστηματικούς καταναλωτές τις δεν μειώνει τα επίπεδα ενυδάτωσης. Αυτό σημαίνει ότι πιθανόν η μεγάλη έκθεση στην καφεΐνη να δημιουργεί ανοχή στις διουρητικές ιδιότητες της και να μένει ο οργανισμός ενυδατωμένος.

 

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος