5 συμβουλές για να βελτιώσετε τη διατροφή σας

Κατακράτηση υγρών και που οφείλεται
09/12/2019
Γλυκοπατάτα : Ποια τα οφέλη της για τον οργανισμό
16/12/2019

Καθώς πλέον η καθημερινότητα είναι ιδιαίτερα πιεστική και οι ρυθμοί της πολύ γρήγοροι, είναι λογικό να αισθανόμαστε κουρασμένοι και χωρίς ενέργεια με αποτέλεσμα να εγκαταλείπουμε κάθε προσπάθεια αλλά και επιθυμία να ακολουθήσουμε μια ισορροπημένη διατροφή.

Ωστόσο , υπάρχουν κάποιες συμβουλές που μπορούν να μας τονώσουν ψυχολογικά και να δράσουν συνεργατικά στην προσπάθειά μας για μια σωστή διατροφή.

  1. Δε χρειάζονται σύνθετα και περίπλοκα γεύματα

Ένα γεύμα δε χρειάζεται να είναι περίπλοκο για να είναι νόστιμο. Με την απαραίτητη όρεξη, πολλά μπαχαρικά αλλά και το σωστό συνδυασμό πρωτεΐνης , υδατάνθρακα και καλών λιπαρών εφοδιάζουμε τον οργανισμό μας με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε και ικανοποιούμε την πείνα μας.

  1. Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα

Τροφές τύπου junk food , συσκευασμένα σνακ και γλυκά υφίστανται μεγάλη επεξεργασία με αποτέλεσμα η διατροφική τους αξία να μειώνεται δραματικά. Επιπλέον, είναι πλούσια σε συντηρητικά ,αλάτι και κορεσμένα λιπαρά τα οποία στο τέλος της ημέρας μπορεί να μας προκαλέσουν φούσκωμα και δυσφορία ,όταν το μόνο που θέλουμε είναι να χαλαρώσουμε και να νιώσουμε καλά μετά από μια απαιτητική μέρα.

  1. Έχετε συγκεκριμένες ώρες που τρώτε

Στοχεύστε στο να τρώτε τα γεύματά σας συγκεκριμένη ώρα καθημερινά και έχετε στο μυαλό σας να τροφοδοτείται τον οργανισμό μας με φαγητό κάθε 2-3 ώρες. Αυτό θα βοηθήσει την τόνωση του μεταβολισμού και τη διατήρηση επιπέδων σακχάρων και ινσουλίνης στο αίμα με αποτέλεσμα καλύτερη ρύθμιση της όρεξης.

  1. Τρώτε αργά

Βάλτε στόχο να μασάτε την κάθε μπουκιά περίπου 15φορές. Αυτό μπορεί να έχει πολλά πλεονεκτήματα. Αρχικά , η καλή μάσηση βοηθάει στην καλύτερη πέψη της τροφής που επιτυγχάνεται σε πρώτο στάδιο με τη βοήθεια της αμυλάσης, ένζυμο που υπάρχει φυσιολογικά στο σάλιο . Επιπλέον , με τον τρόπο αυτό επιτρέπουμε στους γευστικούς κάλυκες να αναλύσουν τι ακριβώς τρώμε . Τέλος , όταν τρώμε αργά το σώμα θα έχει τον απαραίτητο χρόνο που χρειάζεται για να στείλει σήμα στον εγκέφαλο ότι έχουμε χορτάσει με αποτέλεσμα να φάμε όσο χρειαζόμαστε και να αισθανόμαστε καλά.

  1. Ακούστε τα μηνύματα που στέλνει το σώμα σας

Καταναλώστε φαγητό όταν νιώθετε πραγματικά ότι πεινάτε και  φάτε μέχρι να χορτάσετε και όχι μέχρι να σκάσετε από το φαγητό. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε πότε πεινάμε πραγματικά και όχι συναισθηματικά , ενώ παράλληλα είναι καλό να δίνουμε βάση στο πότε έχουμε αίσθημα κορεσμού και να σταματάμε εκεί. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να ακούμε το σώμα μας.

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος