Κυτταρίτιδα και διατροφή

Tips για να πετύχει η δίαιτα σας
18/04/2016
Τα οφέλη της Μεσογειακής διατροφής
26/04/2016

Η εναπόθεση νερού και λίπους ανάμεσα στο δέρμα και στον υποδόριο ιστό ονομάζεται κυτταρίτιδα. Θεωρείται ως κατάσταση κατά την οποία  αλλοιώνεται η υποδερμίδα δημιουργώντας ανώμαλους κυματισμούς στην επιδερμίδα, δηλαδή την λεγόμενη όψη φλοιού πορτοκαλιού. Η κυτταρίτιδα οφείλεται στην κακή αιμάτωση και στη διόγκωση των λιποκυψελών σε συγκεκριμένες περιοχές του σώματος.

Τα σημεία του σώματος που συνήθως «χτυπά» η κυτταρίτιδα είναι η κοιλιά, οι μηροί, οι γλουτοί, το εσωτερικό από τα μπράτσα και οι γάμπες. Υπάρχουν τρία είδη κυτταρίτιδας: Α’ σταδίου ή αλλιώς «χαλαρή κυτταρίτιδα», Β’ σταδίου ή οιδηματική κυτταρίτιδα  και Γ’ σταδίου ή αλλιώς συμπαγής κυτταρίτιδα.

Η κυτταρίτιδα προσβάλει συνήθως το γυναικείο σώμα, ανεξάρτητα με το αν υπάρχουν παραπανίσια κιλά ή όχι, αν και το περιττό λίπος όπως είναι φυσικό  ευνοεί την δημιουργία κυτταρίτιδας  ή την επιδείνωση της αν ήδη υπάρχει. Ωστόσο η κυτταρίτιδα δεν είναι μόνο γυναικείο πρόβλημα αλλά μπορεί να παρουσιαστεί και στους άνδρες αλλά συνήθως σε μεγαλύτερη ηλικία.

Τα αίτια της κυτταρίτιδας είναι ποικίλα :

1)Γενετικοί παράγοντες, όπως η κληρονομικότητα,

2)Τρόπος ζωής δηλαδή καθιστική ζωή, κάπνισμα, κακή διατροφή

3)Ιατρικά αίτια όπως διαταραγμένη κυκλοφορία του αίματος ,ορμονικές διαταραχές, κακή λειτουργία του ήπατος και φυσικά μεγάλη σημασία έχει η ύπαρξη παχυσαρκίας.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης της κυτταρίτιδας χειρουργικοί και μη. Πριν όμως κάποιος σκεφτεί σοβαρά να ακολουθήσει μια επεμβατική μέθοδο καλό θα είναι να πραγματοποιήσει κάποιες αλλαγές στις καθημερινές του συνήθειες  ξεκινώντας από την διατροφή και την άσκηση. Μερικές αλλαγές στην καθημερινή μας διατροφή μπορούν να φανούν εξαιρετικά αποτελεσματικές. Η μείωση της κατανάλωσης νατρίου, η μείωση της κατανάλωσης λιπαρών και ιδιαίτερα κορεσμένων, η αποφυγή κατανάλωσης τηγανητών φαγητών ή junk food, ο περιορισμός της κατανάλωσης καφεΐνης, σοκολάτας και γλυκισμάτων και η μείωση λήψης αλκοόλ (maximum 1έως 3 ποτήρια/ εβδομάδα) αποτελούν βασικές διατροφικές τόσο σε γενικότερο πλαίσιο που αφορά την υγεία όσο και στην αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας. Επιπλέον:

  • Καταναλώνετε τουλάχιστον 8 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως.
  • Καταναλώνετε τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως όσπρια, βρώμη, φυλλώδη λαχανικά, αρτοσκευάσματα και δημητριακά ολικής άλεσης.
  • Περιορίστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος σε  1 φορά/εβδομάδα  και κοτόπουλου σε 1-2/εβδομάδα.
  • Επιλέγετε άπαχο κρέας και ημίπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα.
  • Ενυδατώστε σωστά τον οργανισμό σας καταναλώνοντας τουλάχιστον 8-10 ποτήρια νερό/ημέρα.
  • Συνδυάστε την σωστή διατροφή με καθημερινή άσκηση μικρής έως μέτριας έντασης αλλά αρκετής διάρκειας όπως περπάτημα ή jogging τουλάχιστον για μισή ώρα κάθε μέρα.

Συμπερασματικά, η κυτταρίτιδα αποτελεί ένα πολύ συχνό πρόβλημα ιδιαίτερα για τις γυναίκες και δεν αλλοιώνει μόνο την εμφάνιση τους αλλά αντικατοπτρίζει συχνά σημαντικά θέματα του oργανισμού που απαιτούν προσοχή. Ακολουθείτε μια  ισορροπημένη διατροφή σε συνδυασμό με καθημερινή άσκηση και τα αποτελέσματα  θα σας εκπλήξουν!

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος